Welke Kleine Gelukskes vond ik tijdens het samenwerken met een professional organizer? - 15 februari 2021

Tijd voor de afronding van onze test! En ik mag wel zeggen, de test wordt afgerond, maar de tips… die blijf ik zeker en vast verder gebruiken.

Kristien (www.organice.be) reikte mij tips aan die passen bij mijn persoonlijkheid en eigenheid. Dus, aandacht voor bioritme-gevoeligheid, plannen en tijdsinschatting (ik plan nu 60% en 40% van mijn tijd wordt door ad hoc zaken sowieso opgevuld), en de pizza in punten verdelen (en dan niet alles tegelijk proppen, maar punt per punt afwerken).

Ook aandacht voor de nodige pauzes (ook al was ik volgens mij “zo goed bezig, ik doe dat nog wel effe verder…”) bleken een schot in de roos. Mijn energie is er nog steeds, maar beter gedoseerd.

Ik moet zeggen, de tips klonken mij allemaal logisch in de oren, waardoor ik eerst dacht, gaat dit nu zoveel veranderen? Hah, ja dus! Want vergeet niet, het gaat om de toepassing! Ermee aan de slag gaan. En dat, lieve lezers en lezeressen, is “the key to succes”.

Voortaan neem ik dus mijn planner, en werk als volgt: eerst vul ik de vaststaande afspraken in (online meetings, dokterscontrole,…) maar mét voor- en na”tijd”. Want er zijn altijd voorbereidingen, en ook na-werk (reistijd, samenvatting noteren, to do-lijst opstellen). Ook die tijd blokkeer ik. Daarna blokkeer ik pauze-tijd (dit is voor mij een moment midden in de dag waarop ik moet rusten, omdat ik ’s ochtends altijd heel vroeg begin).

Pas dan ga ik mijn andere taken invullen, opgedeeld in blokken (dus niet, in mijn geval, “nieuwe boxen op website”, maar: boxen samenstellen, boxen fotograferen, tekst schrijven, en zo verder). En raad eens: dit werkt! Echt waar! Geeft ook onmiddellijk meer rust in mijn hoofd, omdat ik op het einde van de dag of week niet meer gefrustreerd ben omwille van items die ik niet heb kunnen afvinken (gebeurt nog wel, maar dat zijn leermomentjes).

Hehe, aan jullie dus! Hopelijk hebben jullie, samen met mij, een beter beeld kunnen krijgen van de waarde van een professional organizer, of toch zeker op bepaalde momenten in je leven!

Deze week heb ik vooraf al anders ingepland dan een “normale” week, want de website en webshop krijgen een iets andere indeling, er komen nóg meer mogelijkheden om te personaliseren, kortom, het wordt een waar feestje!

Dit kan misschien hier en daar af en toe wat problemen geven maar hey, een omelet kan je ook niet bakken zonder het ei te breken… 

Maak er alweer een TOP-week van!

Annelies


Geef een reactie

Hou er rekening mee dat de reacties eerst worden gecontroleerd op spam alvorens gepubliceerd te worden.

Deze site wordt beschermd door recaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.